..pEmInAt la PlaK...

Tuesday, August 9, 2011

Penuh Barakah... (part tWO)

Assalamualaikum....


amacam hari ni? dah msuk hari yg ke 10 kte pose...
masih bertahan??kalo still bertahan,thats good 2 hear...


ok..hari ni bukan aku nk bg nasihat mcm entry yg lepas...
sume aku nk cter cket psl pengalaman aku setiap kali menjelang bulan Ramadhan yg penuh keberkatan ni...
ok..aku ni hidup pn bkn la lme sgt..yela..umur pn baru 20 tahun..tp bkn setahun jagung jugak..kalau jagung ade ke hidup 20 tahun??hehe..nk bergurau pulak ye..


ok2..xnk la buat entry panjang berjela..jenuh korg nk bce..(tp kompem pnjg nnti)
ok..mse kecik2 dulu..aku start pose umur 5 tahun..tp biase la pose budak2..ade yg setengah hari...ade yg full 1 hari...tp aku xde la mcm budak2 zaman sekarang...xde men upah2..(mcm ehsan lam cter upin ipin)mak aku ckp kalo thn hbiskan pose..kalo xthn buke je..yela..blom wajib pn..cume yg best bile berbuka mmg mak aku msk sedap2..tp kalo xpose..xleh mkn skali ngan org pose..hehe..beselah..nk menyuruh kite pose la katekan...
aku start pose penuh bile start skola rendah..mse 2 aku ngan mmber2 lwn sape pose paling byk..mse 2 pose time skola..tp kwn2 aku rmai yg kantoi jugak..da dekat2 nk raye 2 masing2 bwk kuih raye mkn..xpose..hehe..aku je yg tahan...kalo tarawih mmg xcited nk g..bkn sbb nk solat ke ape..sbb nk jmpe kawan..pernah aku kene marah ngan ayah aku sbb sibuk nk g masjid tp xsolat..aku dok men mercun ngan kwn2 aku..hahaha..otak budak2 lg..mne tau kan...


msuk skola menengah..aku kn skola asrama..igt lagi sampai sekarang sebab kenangan mase pose la paling best...ok..aku skola kat Sains Johor..aku da cter kt entry yg ni >click sini<....ok..mse pose mmg best la..kalo sahur,ktorg kne pergi ke DSB(dewan mkn la...)..biasela kalo DSB 2 kdg2 mknn sedap..kdg2 xleh msuk lam tekak aku ni..aku bab mkn ni mmg memilih sikit..tp kdg2 bedal jugak sbb xnk kelaparan...menu yg paling best nasi goreng...yg ni die sertakan dgn ayam goreng rempah..menu ni biasenye hari jumaat..so,mse ni mmg pnuh la DSB...kalo hari2 lain..bpe kerat je...tp ade skali mse form 3,cikgu sains aku (nme die Cikgu Mas Aida..)die kate kalo nk sahur,bgos mkn oat..so,budak2 kelas aku sume pn beli oat..termasuk la aku..mule2 je xcited bgon sahur..lme2 malas jugak..oat yg dibeli pn xtermkn..cian kt oat 2..habis cter psl sahur..so,seterusnya berbuka pulak..kalo berbuka ni lain sikit..ktorg akan buke kurma ngan air masak dulu..lepas solat maghrib baru la g ke DSB utk mkn..mse ni yg paling aku xleh nk lupe,ade sorg kwn aku ni mmg kaki makan..(xnk mention nme die sbb xnk burukkan org lain..tp yg tau syp2 ye)..bile smpi je kt DSB,mmg muke die yg 1st smpai..smpi ktorg catat rekod spe paling cpt smpi ke DSB..mcm2 perangai...mknn utk berbuka sedap la sikit berbanding sahur...tp ade jugak yg aku xberapa berkenan..nseb baek ade bntuan lain..xlain xbukan mknn yg ktorg beli kt bazar laa...haha..kt skola ktorg ade giliran g bazar mengikut batch..tp mse aku form 5...stiap hari aku ade jugak mknn bazar..sbb ape?hehe..junior kn rmai..ape gune?kirim la kt diorg..kdg2 ckgu2 ade bawak kluar g bazar..bazar kluang 2 agak besar la..kalo aku g bazar,kebiasaannye aku akan round dulu tgok ape yg best..bak kate apek dlm cter hantu susu..kite aim dulu..2nd roun baru la aku beli ape yg da aim..kalo xde yg best,aku beli je menu tetap..xde mslh..igt lagi aku ngan kwn2 aku kenekan sorg dak kelas aku sbb die kedekut sgt..yg ni sume idea2 nakal...kalau tarawih pulak,kt skola ktorg mmg fast la...siap rekod mse terpantas lagi...aku pn pernah jd imam solat tarawih sbb aku dulu salah sorg mjlis tertinggi PPI (persatuan pelajar islam) skrg ni da tukar kpd BADAR kot...mmg agak nervous jugak time 2..mse kt skola aku baik la jugak..cume sekarang ni je teruk sikit..hehehe....lepas tarawih,ade lagi sesi mkn2 iaitu moreh..time ni ade yg mkn kt dewan mkn..tp aku ade agenda sendiri..kitorg akan melantak mknn yg kitorg beli kt bazar..kalo bukan melantak mknn sndiri,ktorg share2 mknn ngan kwn2 yg lain..hidup kt asrama mmg mcm 2..xperlu kedekut..kte sme2 dpt..mlm2 pulak kdg2 xtido,tunggu smpi sahur..tp aku slalu terlelap jugak..ade skali 2 niat mmg xnk tido sbb esoknye hari ahad..tp last2 aku tertido jugak smpi xbgon sahur..rugi je..tp 2 la kenangan mse skola dulu...






byk lagi aku nk cter ni tp nmpk mcm meleret je..so,kte smbung next entry la ye...
Assalamualaikum....


p/s: lepas ni aku nk cter pengalaman aku pose kt matrix ngan kat UPSI lak...

No comments: