..pEmInAt la PlaK...

Tuesday, January 4, 2011

bile kuliah sudah bermula..

salam...

aku da lme xupdate blog ni..
rndu plak nk wat entry baru..
da nme pn student..bile da start kuliah agak bz laa..
tmbh plak line intrnet kt bilik aku ni lembab cam siput...
tau je laa..nk on fb pn payah..asek putus jek..
tapi ..mgkin de hikmah la aku dapat blik ni...
nk soh aku rajin stdy kot..huhuhu..
ok la..bile kuliah da start, mula la bz..
tmbh ngan program lg..asgment lg..tapi aku anggap ni sbg 1 cbrn..
yela..bile bergelar seorg guru t..mstu lg bz drpd aku skrg ni...

tapi ni la yg aku nk cter ni..pasal perkara yg memalukan aku tgh hari td...
ni cter benar eh..xtipu tw..
td kol 11 aku de klas perkembangan pendidikan...
oke..nk dijadikan cter,aku add klas yg sme ngan kwn aku..rsenye laa...
tapi sblm aku g klas td,aku tgok la jadual aku..kat DKN (dewan kuliah N)
oke..ble je smpi kampus,aku tnye la kwn aku sorg ni..



aku : kite kuliah kt DKN kn??
kawan : xla..DKM..
aku : yeke?? aku tgok jdual aku td kt DKN
kawan : cbe kau tgok ni (smbil mengeluarkan jadual )
aku : aah laa..aku salah tgok kot td..(dlm hati..btol la aku tgok td..xkn la salah plak)




aku pn msuk je la dln DKM 2..bile lecturer msuk ckp jgn slh kuliah eh..aku da tkot2 je ni..
firasat aku mengatakan yg aku slh kuliah..tapi ikut je la kwn aku 2..
bile lectrer edarkn attendance aku mkin berderau..dlm hati ckp..'tlgla jgn slh kuliah..mati aku'
bile smpi je attendance kat aku..cek la nme aku..cari punye cari xde plak..
sah salah kuliah ni..aku da tkot..cmne ni??
da r td dye kate kalo xdtg kuliah sekali da kurg 7% utk attendance..mati!!!!
aku msj la sorg mmbe aku yg kbtulan aku nmpk dye msuk DKN...
msj tnye dye ade x nme aku kt klas 2..dye kate lectrer xbg attendance pn..sudah..aku nk msuk klas mne ni??
mati aku cmni..so,ngan wt muke xbersalah,aku dok je lam kuliah 2 smpi la habis wktu selama 2 jam...
2 la die..kisah salah msuk kuliah..nseb bdn la..len kali kne la percaya pd diri sndiri..
kesimpulannya,aku rupenye mmg lam kuliah DKN..huhuhu

salah kuliah rupenye...


so,ni la cter yg agak memalukan aku share ngan korg..tp korg punye psl,aku cter la..huhuhu
lpas ni nsihat aku, percaya la pd diri sndiri..



malu seyh aku..
salam...

No comments: