..pEmInAt la PlaK...

Monday, December 12, 2011

sensitif??

Assalamualaikum...

topik hari ni.."SENSITIF'..
korang semua tau kan ape itu sensitif??
xperlu kot aku nk kene define ape itu sensitif..

perlu ke bersifat sensitif??
atau perlu ke untuk tidak bersikap sensitif??
sebenarnye bergantung kepada keadaan...

satu situasi...
sebagai seorang lelaki..aku suke bergurau...
tapi aku ade sorang kawan ni terlalu amat sangat sensitif..pada mula memang aku xtau yg die sensitif..
tapi bile da lme knal dgn sifat sensitif itu baru tau yg kite xleh nk bergurau ngan die...
so,bg seorang yg suke bergurau ni mesti ade satu kehendak iaitu ingin bergurau..
tapi kehendak itu xtercapai dengan bersma kwn aku yg sensitif 2..patut ke aku tinggalkan die n cari kwn lain??
mestila tak..xperlu smpai mcm 2..tapi mungkin sukar nk rapat dengan kwn tersebut sebab msg2 rse xselesa..kerana seseorang harus menjadi diri sendiri kerana itu adalah kepuasan kendiri..chewah da mcm kauselor la plak siap ckp psl psikologi..yg ni hanya contoh..xde kene mngene ngan hidup dan mati..

lagi satu situasi..aku yg suka bergurau ni berjumpa dengan seorang kawan yg sedang bersedih..
tapi masih lagi nk bergurau tanpa mengira keadaan kawan 2..patut ke?
xpatut kan??

korang xpaham?aku lagi xpaham...ape yg aku mengarut ni..
xpe..main point kt cni aku cume nk cakap..sifat sensitif ni bergantung pada individu..
ade yg terlalu amat sangat sensitif..ade jugak yg kurang sensitif..sebenarnye kite harus ikut keadaan jugak bile msuk bab sensitif ni..kalo kite nk berkawan jgn la dok sensitif sgt..org bosan je nnti asek nk kene pujuk..
bile tengah bersedih pulak kene la sensitif sikit...kang xpsl2 mkn buku lima..jadi la cinta buku lima..he3..

so ape2 hal pun..yg ni pendapat aku je..pendapat korang??wt la entry sendiri..hehe..
komen la ape lagi...

No comments: