..pEmInAt la PlaK...

Sunday, December 25, 2011

panas!!!

Assalamualaikum...


sementara tunggu nak balik kampung jap lg..aku search la sikit2 pasal isu panas yg sblum ni terjadi kt upsi..bukan ape..senang nak jawab bile sampai rumah nnti..beselah isu panas camtu..
korang xtau ke isu 2?ala..yg turunkan bendera PM kt PWTC 2...kalo xtau search je kt internt kompem berlambak la..kat situ korang bleh pikir sendiri mne yg betul mne yg salah..bg aku sbg mahasiswa aku xbleh jugak nak cakap tindakak Adam Adli 2 100% betul tp ade kebenaran...
tapi ape yg aku tgok kt sesiapa yang kutuk Adam mmg xsiasat perkara 2 dgn btol2 sblum tuduh..
mgkin diorg bukan dari golongan mahasiswa ataupun mahasiswa yg dpt tajaan & biasiswa kerajaan..
kenapa aku cakap camtu?sbb diorg xpaham kot mcm mane kehidupn mahasiswa yg terpaksa pinjam ptptn..bkn kerana kami xlayak tapi kami xditawarkan..tp kami xbebas bersuara..ape yg diperjuangkan bukanlah meminta mahasiswa terlibat dalam politik..join parti ke ape..cume kebebasan bersuara..tidakan menurunkan bendera sebenarnye hanya satu simbolik je..bukan spt yg dibentangkan dlm media..


tapi aku agak pelik jugak rkyat Malaysia yg islam..panglima melayu kononnye..kenapa isu mcm ni boleh diperbesarkan??kenapa isu masyarakat yg menolak hukum islam dan mengatakan hukum islam xrelevan xpulak dikecohkan??kenapa menurunkan bendera yg sememangnya bukan satu jenayah dianggap biadab..tapi kenapa mengugut,melakukan keganasan tidak dianggap biadab??memang xsalah nak backup pemimpin..tapi kene tengok jugak la mne yg betol n mne yg salah..so sblum judge baik siasat dulu btol2..aku ni cme bg pendapat lpas aku kaji isu ni..ape yg dpt aku simpulkan..


menurunkan bendera selama 5minit & menaikkan bendera lain = biadab
memaki,mengugut = tak biadab
menghina hukum islam = tak biadab
meminta kebebasan bersuara = biadab
errkkkkkk?????????


korang pikir la sendiri..
p/s:jgn ban or delete post ini sbb sekadar pandangan sahaja..

No comments: