..pEmInAt la PlaK...

Saturday, October 15, 2011

kehilangan....

usai membacakan yassin untuknya....


13/10/2011
semalaman aku tidak tidur,badan rasa sakit,kepala rasa pusing...
hinggalah aku dikejutkan..dengan sebuah panggilan...
dari bonda tercinta..."ayah dah tak de"
aku terkedu..tidak mampu berkata..tidak mampu menitiskan air mata...
aku bingung..terkesima..tidak bisa memikirkan apa-apa...
meskipun aku tahu..ku tak mahu melawan takdir...
ku terlambat..aku hanya mampu mengiringi pemergiannya dari jauh...
sempat ku bacakan yassin di samping kuburan...
meskipun tidak dapat mengucup dahi untuk kali terakhir...
namun ku tahu..itu suratan yang telah tertulis...
ku redha..ku pasrah...
setelah lama dia menderita...hanya dia & Allah tahu betapa siksanya..
berat mata memandang..berat lagi bahu memikul...
bertarung dengan segala sakit yang dihadapi...
kini segala penderitaan yang dihadapi telah berakhir..
dia pergi dengan tenang...
diriku rasa lapang dengan berakhir penderitaannya...
meskipun kesedihan tetap dirasai..
biarlah dia tenang di alam sana...
semoga dia ditempatkn dalam kalangan orang yang soleh..
ku di sini akan sentiasa mendoakannya...
ku akan berusaha untuk menjadi aset yang ditinggalkan...
ku akan berusaha untuk menjadi seorang anak yang soleh...
ayahanda...semoga dikau tenang di sana...
anakanda sentiasa menyayangimu...

1 comment:

mEre HuMan Like Me said...

ayah mu masih lagi mempunyai saham di dunia ini . iaitu doa anak nye yg soleh . jadi, doakan lah selalu arwah ayah . semoga arwah ditempatkan di kalangan org2 yg beriman .