..pEmInAt la PlaK...

Friday, November 26, 2010

EdiTinG............

dalam sibuk2 menghadapi exam final sem ni,
sempat lagi aku menghadap lappy ak yg baru dibeli...
almaklumla selama ni asyik gune laptop org je...
muke pn da jadi macam tembok sebab terpakse tebalkan muka nak pinjam org...
bile dah ade laptop sendiri, boleh la aktif sikit blog aku ni...


bile da ade laptop sendiri,
mula tangan gatal nak "explore" program yang ade...
salah satu yang menarik perhatian adalah program 'photoshop'


dulu aku pernah belajar edit gambar dengan kawan aku nak gune prog ni....
bile da lame x gune..jadi lupe la pulak...
so, rancang nak ingat balik je...
bile dah bukak rase cam best pulak.....


tengah sibuk2 edit gambar sendiri,
datang la sorang kawan aku.....


kawan : amin, ko pandai edit gambar ke??
aku : boleh la sikit2..da lame xgune..ni nak ingat balik.
kawan : owh...ko bleh tolong edit gambar ni x?
aku : boleh la aku tengaok jap..
kawan : ok..tolong ea..
aku : ok..set...


setelah penat cari brushes ngan cara nak edit
dengan mouse plak xde,
siap lah gambar pertama yang aku edit sepanjang aku belajar di UPSI...
kalo kawan2 nak tengok, ni la gambarnye






cantik tak??
almaklumlah dah lame xgune photoshop.......

No comments: